Handelsbetingelser 

Cahetu.dk ejes og drives af North Star Group A/S, CVR-nr. 40963766, tlf. 81610806, cahetu@cahetu.com.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Cahetu.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. 

 

Bestilling

Cahetu.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. 

For at handle på Cahetu.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til Cahetu.dk

 

Betaling

Cahetu modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort samt alle internationale betalingskort. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. 

Cahetu krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Cahetu opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron. Ved brug af internationale betalingskort opkræves et betalingsgebyr på 1,25 % for dansk udstedte kort og fra 2,25 % for udenlandsk udstedte kort.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Alle priser på www.cahetu.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk. 

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

 

Fragt og levering

Cahetu sørger for levering med DAO, GLS eller PostNord, og vi bestræber os på at afsende dine varer inden for én hverdag. Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering. Cahetu kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtselskaberne. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Cahetu naturligvis en ny leverance uden beregning.

Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:

Vi tilbyder gratis fragt over 499 kr.* Hvis du handler for under 499 kr. så tilbyder vi følgende priser:

DAO Pakkeshop - 25 kr. 
Post Danmark erhverv - 25 kr. 
GLS Pakkeshop - 25 kr. 
*GLS Privatlevering 45 kr. (denne fragtmulighed er aldrig gratis) 

Forsendelse til udlandet (4-10 hverdage) varierer afhængig af land (Vi forbeholder os dog også ret til at opkræve en højere sats afhængig af varens størrelse og vægt. 

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur. Cahetu påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi et fragt og ekspeditionsgebyr på 50 kr., hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling. 

Vi gør vores aller bedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig. Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen. Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på cahetu@cahetu.com senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gælder hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret. 

Forudbestillinger

Populære varer bliver lagt på shoppen til forudbestilling og kan findes i kategorien 'Nyheder'. Vælger du at lægge en forudbestilling, hæver vi ikke dine penge, før varen er afsendt (vær opmærksom på, at du skal vælge at betale med et visa/dankort). Bestiller du flere varer samlet, bliver de først sendt, når alle varer er på lager. Ønsker du varerne sendt med det samme, anbefaler vi, at du placerer to seperate ordrer. 

I enkelte tilfælde (oftest i samråd med dig) vælger vi at dellevere din ordre. 

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til cahetu@cahetu.com. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

 

Fejl, misbrug og annullering af ordrer

Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til cahetu@cahetu.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi anbefaler altid, at du sender varen som forsikret pakkepost, da du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at vi anbefaler at varerne returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må helst ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris.  

Varen sendes til:

Pakkecenter Nord
Att: Cahetu
Gjerndrupvej 36
9700 Brønderslev

Oplys ordrenummeret og dine kontaktoplysniner ved retur.

VIGTIGT
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med DAO (da de kommer udenfor vores åbningstid og blot stiller pakkerne uden kvittering), og vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.  

Bytte
Ønsker du at bytte din returvare til en anden vare skal du selv placere en ny ordre på webshoppen. 

 

Persondata

Cahetu tager ansvaret for dit privatliv meget alvorligt, og vi forpligter os til at beskytte dine personlige oplysninger. Vores persondatapolitik oplyser, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger på vores hjemmeside.

For at kunne handle på Cahetu.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer
  • Betalingsoplysninger

Når du interagerer på vores hjemmeside, kan vi også automatisk indsamle oplysninger om dit besøg. Det er primært for at hjælpe os med at forstå, hvordan vores kunder bruger vores hjemmeside, så vi kan skabe bedre indhold og mere relevant kommunikation.

Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.  Den dataansvarlige på cahetu.dk er North Star Group A/S. 

Sådanne formål kan indbefatte:

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
  • Drift og optimering af vores hjemmeside (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
  • Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
  • Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdsparter (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)

Hvordan indsamles dine personoplysninger?

Dine personoplysninger indsamles enten ved

  • at du selv indtaster dem i vores systemer, som kan blive suppleret ved en efterfølgende kontakt med dig, eller
  • vi kan modtage dem fra andre organisationer, fx google og facebook
Til hvilket formål behandler Cahetu dine personoplysninger?

Vi behandler dine almindelige personoplysninger til et eller flere af disse formål:

  • at administrere og tilbyde produkter, som du har bedt om eller udtrykt interesse i
  • at administrere konkurrencer og andre tilbud, som du deltager i
  • at kommunikere med dig hvis produktet, du har bedt om, ikke er tilgængelig
  • at personliggøre og forbedre din oplevelse på vores platforme
  • at screene for snyd og bedrag
  • at personliggøre og skræddersy den kommunikation, vi sender ud til dig

På hvilket retsgrundlag behandles dine personoplysninger?

Personoplysninger indsamlet og behandlet til brug for ovenstående formål, sker enten

  1. På grundlag af et samtykke, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra a) eller art. 9, stk. 2, litra a),
  2. Som følge af, at behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontraktretlig forpligtelse overfor dig, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra b),
  3. Som følge af, at Cahetu er retligt forpligtet hertil, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra c),
  4. Fordi det er nødvendigt af hensyn til udførelse af en opgave i samfundets interesse, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra e).
  5. Fordi det er nødvendigt for, at Cahetu kan forfølge en legitim interesse, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra f).

Der indsamles alene personoplysninger, der er nødvendige for, at Cahetu kan opfylde sine forpligtelser overfor dig. Hvis du ikke giver de påkrævede oplysninger, kan Cahetu ikke tilbyde den ønskede service.

Hvem videregiver Cahetu personoplysninger til?

Cahetu videregiver ikke personoplysninger til andre dataansvarlige, medmindre

  • du udtrykkeligt samtykker hertil,
  • det er til brug for opfyldelse af en kontraktretlig forpligtelse overfor dig, eller
  • såfremt Cahetu er retligt forpligtet hertil.

Typisk vil videregivelse ske til samarbejdspartnere, offentlige myndigheder, revisionsfirmaer, advokatfirmaer eller pengeinstitutter eller forsikringsselskaber.

Derudover kan vi dele dine data med annonceringsnetværk og / eller sociale medier med det formål at vælge og vise relevante annoncer til dig via disse netværk / platforme og til søgemaskiner og analyseleverandører.

Cahetu benytter sig derudover af en række tredjeparter, der opbevarer og behandler data på vegne af Cahetu. Disse databehandlere er uberettigede til at anvende dine personoplysninger til egne formål. Vi anvender derudover alene databehandlere indenfor EU/EØS.

Periode for opbevaring

Personoplysninger opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og Cahetu sletter dem, når de ikke længere er nødvendige til opfyldelse af det formål, hvortil de er indsamlet.

Sikkerhed

Vi tager sikkerheden for dine personlige oplysninger seriøst. Ved din færden på vores platforme bruger vi industristandard Secure Sockets Layer (SSL) krypteringsteknologi til at beskytte dine oplysninger.

Derudover har vi sikkerhedsprocedurer på plads for at beskytte vores papirbaserede systemer og computerbaserede databaser mod tab og misbrug, som vi kun giver adgang til, når det er absolut nødvendigt. Vi har desuden strenge retningslinjer for brugen af personoplysninger i vores systemer og databaser.

Ret til indsigt og berigtigelse

Hos Cahetu har du altid ret til at få indsigt i hvilke personoplysninger, vi har registreret om dig. Derudover har du ret til at få opdateret, slettet eller blokeret oplysninger, der er urigtige, vildledende eller på lignende måde behandlet i strid med lovgivningen.

Dette kan ske ved, at du skriver til os på cahetu@cahetu.com.

Ret til at gøre indsigelse

Hvis dine personoplysninger behandles for, at Cahetu kan forfølge en nødvendig og legitim interesse, eller hvis dine personoplysninger anvendes til direkte markedsføring, har du endvidere ret til at gøre indsigelse mod behandling. Så vil Cahetu ikke længere behandle dine personoplysninger til markedsføringsmæssige aktiviteter.

Hvis du har abonneret på at modtage vores nyhedsbrev, kan du til en hver tid afmelde disse. Dette gøres via et link i de enkelte e-mails.

Samtykke

Hvis Cahetu behandler dine personoplysninger på baggrund af et samtykke, kan du til enhver tid tilbagetrække samtykket ved at sende os en mail på cahetu@cahetu.com. Herefter behandler vi ikke længere dine personoplysninger.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du tilbagetrækker et samtykke, vil Cahetu ikke længere have mulighed for at udøve sine forpligtelser overfor dig. 

Klage

Klage over behandling af personoplysninger skal ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, tlf.: 33193200, eller via e-mail: dt@datatilsynet.dk. Du kan finde anden generel vejledning og information på www.datatilsynet.dk.

Kontakt

Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige oplysninger eller denne privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os på cahetu@cahetu.com.

Vi tilstræber at opfylde en høj standard, og vores politikker og procedurer bliver løbende revideret. Fra tid til anden kan vi derfor ændre denne privatlivspolitik.

Vi anbefaler dig derfor løbende at holde dig opdateret på denne side.

 

Cookies

Ved at benytte Cahetu.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Vi anvender cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.

Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på cahetu@cahetu.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.02.2020